Listing 1 - 10 of 38 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Autisme --- Enfants handicapés --- Gehandicapte kinderen --- Groupes d'entraide --- Périodiques --- Tijdschriften --- Zelfhulpgroepen --- Orthopedagogics --- autisme --- orthopedagogiek --- autismespectrumstoornis (ASS)
Choose an application
Social policy --- Disabled Persons --- Public Policy --- People with disabilities --- Handicapés --- Handicapés, Services aux --- Government policy --- Periodicals. --- Services for --- Politique gouvernementale --- Périodiques --- Arts and Humanities --- Law --- Education & Careers --- Crime, Criminology and Law Enforcement --- Disabled Persons. --- Public Policy. --- Rehabilitation.
Choose an application
Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- inclusief onderwijs --- onderwijsonderzoek --- Children with disabilities. --- Special education --- Disabled Children. --- Enfants handicapés. --- Éducation spéciale --- Special education. --- Great Britain.
Choose an application
Sporten met en zonder handicap: dat is even gewoon toch?’ Dit beschrijft in één zin de essentie van het boek Sporthelden met een beperking. In deze gevoelige portrettenreeks ontmoet je de mens achter de sporter. Maar vooral: het boek laat je door zijn of haar handicap heen kijken. Want ook wie slechts één been heeft, blind of doof is, in een rolstoel zit of met een ontwikkelingsstoornis door het leven stapt, kan plezier beleven aan sport en spel. In het boek Sporthelden met een beperking gaat Piet den Boer op zoek naar de persoonlijke drijfveer om aan sport te doen. Hij vertelt in de ik-vorm over zijn gesprekken. Daarnaast interviewt hij ook een aantal bedrijfsleiders over hun inspiratie als partner van dit boek. Topfotograaf Henk van Cauwenbergh maakt een uniek portret van elke sportheld met een beperking. Sportschrijver Raf Willems vergezelt Piet den Boer als compagnon de route bij zijn bijna vijftig ontmoetingen in wat beiden een ‘gevoelsreis door de zomer van 2015’ noemen: ze ontdekken naast passie voor de sport zeer uiteenlopende emoties en karaktertrekken als weemoed, wilskracht en woede, maar ook vreugde, verdriet en zelfspot. Het project kwam tot stand in samenwerking met het G-sportfonds van de provincie Antwerpen en met tal van private partners die mee hun schouders zetten onder G-sport. Het G-sportfonds doorbreekt alle taboes en biedt personen met een beperking kansen op een duurzame sporttoekomst. Die mogelijkheid geef ook jij, als lezer, via dit boek aan hen. Alle opbrengsten gaan naar G-sport in de provincie Antwerpen. Ze komen ten goede van de meer dan zesduizend sporthelden met een beperking.
Adultes handicapés --- Disabled --- Disabled people --- Déficients --- Gehandicapten --- Handicapped people --- Handicapés --- Infirmes --- Mensen met een handicap --- Mutilés --- People with disabilities --- Personen met een handicap --- Personnes dépendantes (handicapés) --- Personnes handicapées --- SMV:sport algemeen --- Gehandicaptensport --- SMV:000001 --- SMV:psychomotorische therapie --- SMV:België --- SMV:geschiedenis --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- Social policy and particular groups --- Athletes --- Belgium --- Biography --- Sociology of minorities --- sport voor personen met een beperking --- personen met een beperking
Choose an application
seksuele stoornissen --- Psychiatry --- Sexology --- personen met een mentale beperking --- seksuele vorming --- Disabled Persons --- Mental Disorders --- Sex --- Sexual Behavior --- Sexual Dysfunction, Physiological --- Sex instruction for people with disabilities --- Education sexuelle des handicapés --- Periodicals --- Périodiques --- Sex Disorders --- Disabled Persons. --- Mental Disorders. --- Sex. --- Sexual Behavior. --- Sexual Dysfunction, Physiological. --- Éducation sexuelle des handicapés --- Sex instruction for people with disabilities. --- Health Sciences --- Medical Education, Training & Research
Choose an application
People with mental disabilities --- Handicapés mentaux --- Behavior modification --- Periodicals --- Modification du comportement --- Périodiques --- Behavior therapy --- Thérapie de comportement --- Behavior therapy. --- Behavior modification. --- Health Sciences --- Social Sciences --- General and Others --- Pediatrics --- Behavioral Science (Psychology) and Counselling
Choose an application
Psychoanalyse en verstandelijke beperking vormen een allesbehalve vanzelfsprekend koppel. Ze lijken mekaar zelfs uit te sluiten. Aan die wederzijdse uitsluiting liggen heel wat verschillende theoretische en praktische factoren ten grondslag met ondermeer de van oudsher ambivalente verhouding van pedagogiek en psychoanalyse, het centraal staan van cognitieve processen en leertheoretische concepten in de pedagogiek, de verstandelijke handicap als een organisch gegeven dat niet voor behandeling zeker niet voor een psychoanalytische behandeling vatbaar is enz. En toch in tijden van inclusie blijkt overduidelijk dat een psychoanalytische benadering van verstandelijke handicap wel eens inclusief avant la lettre kan zijn. Die benadering maakt immers concreet werk van haar inclusief adagio: Niets menselijks is mij vreemd, hoe vreemd die mens ook moge lijken.Dit boek zet aan om zelf werk te maken van je verlangen om mensen met een verstandelijke beperking te ondersteunen als volwaardig subject van verlangen, hoe gewoon of ongewoon dat ook gestalte mag krijgen ... al is het luisteren naar fluisteren.(https://www.acco.be/nl-be/items/9789044133936/Verstandelijke-beperking-en-psychoanalyse)
psychoanalyse --- mensen met een verstandelijke beperking --- Adultes handicapés --- Déficients --- Infirmes --- Mensen met een handicap --- Mutilés --- Personnes dépendantes (handicapés) --- Personnes handicapées --- personen met een mentale beperking --- personen met een meervoudige beperking --- gedragsstoornissen --- psychotrauma's --- Depth psychology --- Psychoanalysis --- People with disabilities --- People with mental disabilities --- Dieptepsychologie --- PXL-Healthcare 2016 --- creatieve therapie --- mentaal gehandicapten --- mensen met een verstandelijke beperking. --- psychoanalyse. --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Psychoanalyse --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt
Choose an application
Vandaag leeft bijna 15% van de wereldbevolking met een geestelijke of lichamelijke handicap. De samenleving probeert zo goed mogelijk in te spelen op de noden van wie een beperking heeft. Maar hoe was de situatie in het Romeinse Rijk? Hoe werden gehandicapten daar behandeld? Hoe functioneerden ze in het dagelijkse leven? Welke antwoorden boden medici, filosofen en theologen op hun problemen? **Beperkt?** is de allereerste studie over gehandicapten in de Romeinse oudheid. Het boek schetst de medische en materiële achtergronden van de antieke wereld en bespreekt de overlevingskansen van wie met een beperking geboren werd. Christian Laes zoomt in op verschillende soorten handicaps: van mentale problemen, blindheid, doofheid, spraakgebreken tot mobiliteitshandicaps. Hij vult aan met de levensverhalen van wie met een beperking door het leven ging. Zo komen onder meer de legendarische 'waanzinnige' keizer Caligula, de 'stotterende' keizer Claudius en de blinde bard Homerus aan bod.
Roman history --- Sociology of culture --- Romeinse oudheid --- sociale geschiedenis --- History of human medicine --- personen met een beperking --- Medicine, Greek and Roman --- People with mental disabilities --- People with disabilities --- Medical archaeology --- Médecine grecque et romaine --- Handicapés mentaux --- Handicapés --- Archéologie médicale --- History --- Histoire --- C3 --- oudheid (x) --- geschiedenis --- gehandicapten --- Kunst en cultuur --- Gehandicapten ; geschiedenis --- Romeinse Rijk --- Médecine grecque et romaine --- Handicapés mentaux --- Handicapés --- Archéologie médicale --- History. --- Rome --- Geschiedenis --- Sociale geschiedenis --- Klassieke Oudheid --- Medicine, Greek and Roman - History --- People with mental disabilities - Rome - History --- People with disabilities - Rome - History
Choose an application
Gedurende 2 jaar kon het Mentor project - een samenwerkingsinitiatief van Gezin en Handicap en de Universitaire Instelling Antwerpen - op vraag van talrijke ouders proberen inclusie in Vlaanderen van de grond te krijgen. Een van de taken was om duidelijker te krijgen wat devoorwaarden tot inclusie zijn en hoe het kan gerealiseed worden. Daar hoopt dit boekje een steentje bij te dragen. ervaringen van ouders en leerkrachten komen uitgebreid aan bod. Zodat inclusie niet hetzelfde is als 'dumpen en afwachtenof het lukt'.
Orthopedagogics --- personen met een beperking --- GON (geïntegreerd onderwijs) --- Buitengewoon onderwijs --- Enseignement spécial --- Gehandicapten --- Handicapés --- #gsdbP --- inclusief onderwijs --- buitengewoon onderwijs --- orthopedagogiek --- 460.8 --- 460.8 ) Buitengewoon onderwijs --- 37.014 --- Geïntegreerd onderwijs ; Vlaanderen --- Geïntegreerd onderwijs --- Inclusief onderwijs --- Integratie --- Kinderen met een handicap --- Onderwijs --- bijzonder onderwijs --- Contains audio-visual material
Choose an application
Educational sciences --- Special education --- Children with disabilities --- Education spéciale --- Enfants handicapés --- Periodicals --- Education --- Périodiques --- Education, Special --- Education, Special. --- Éducation spéciale --- Special education. --- Speciaal onderwijs. --- Éducation spéciale. --- Enfant handicapé --- Éducation --- Education. --- Arts and Humanities --- Current Events & News --- Education & Careers --- History --- Sonderpädagogik --- Zeitschrift --- Arts and Humanities. --- History.
Listing 1 - 10 of 38 | << page >> |
Sort by
|